11.04.2011

Entistä maukkaampia kotileivonnaisia

HUKKA DESIGN OY
Lehdistötiedote

Leipominen on mukavaa puuhaa. Tekemistä riittää niin aikuisille, kuin lapsillekin. Perinteisen pullan ja pipareiden lisäksi yhä useammat haluavat tehdä kotona myös leipää ja sämpylöitä. Mutta vaikka reseptiä noudattaa kuinka tarkoin, ei lopputulos välttämättä ole yhtä hyvä, kuin parhaissa kaupan leivissä. Missä vika?

Parhaat leipurit käyttävät kiviarinalla varustettuja uuneja. Tästä johtuen leivän tai sämpylöiden pohjista tulee rapeita ja maukkaita, kun uunin pohjalla oleviin kiviin varautunut lämpö kypsyttää pohjan herkulliseksi.

Useimmilla kotileipureilla ei ole käytössään ”vanhaa kunnon leivinuunia”, eikä ainakaan kerrostaloon sellaista voisi edes asentaa. Tähän asti on siis ollut pakko tyytyä normaalin sähkö- tai kaasu-uunin paistotulokseen. Nyt tilanteeseen tulee ratkaiseva muutos.

Hukka Kiviarinaa voidaan käyttää missä tahansa, normaalissa kodin uunissa. Se asetetaan uunipellille tai –ritilälle kylmään uuniin. Sitten uuni lämmitetään tavalliseen tapaan haluttuun lämpötilaan. Kotimaisesta vuolukivestä valmistettu Kiviarina varaa itseensä runsaasti lämpöä. Paistettavat tuotteet lasketaan kiven päälle, paistetaan normaalisti ohjeiden mukaan ja kas, kotileipurikin pääsee nauttimaan aidosta, rapeasta kiviarina leivästä, sämpylöistä jne.

Hukka Kiviarina on valmistettu Tuupovaarassa, Pohjois-Karjalassa, yli kaksi miljardia vuotta vanhasta, suomalaisesta peruskalliosta. Se on 100 % luonnontuote. www.hukka.fi

Lisätietoja:
Hukka Design Oy
Seppo Raijas, s-posti: seppo.raijas(at)hukka.fi tai matkapuhelin 0400-528 007

Mikäli haluatte kokeilla Kiviarinaa käytännössä ottakaa yhteyttä Annukka Niemiseen
annukka.nieminen(at)hukka.fi

06.11.2013

Klassikko uudistuu »

Reilut viisi vuotta sitten Hukka Design esitteli Makkaraputken, joka palautti perinteisen saunaherkun suomalaisten mieliin ja kiukaille. Ei enää hankalia foliopusseja, kiukaan kivillä...